Ο καπνός κάνει κακό και στη τσέπη
Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά το πορτοφόλι.
Θα μπορούσαν να το γράψουν στα πακέτα των τσιγάρων, αφού το επιβεβαίωσε μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο στις ΗΠΑ. Αναλύοντας τα δεδομένα ατόμων που γεννήθηκαν από το 1957 ως το 1964, προέκυψε ότι οι μανιώδεις καπνιστές κατέχουν κατά μέσο όρο
6.550 ευρώ λιγότερα, σε ακίνητα και καταθέσεις, σε σύγκριση με τους μη καπνιστές. Όσοι καπνίζουν λίγο είναι κατά 1.580 ευρώ φτωχότεροι.
Σε βλέπω στο ποτήρι μου
Μετά από ένα-δυο ποτά το άτομο που κάθεται δίπλα μας στο νυχτερινό κέντρο μοιάζει πιο όμορφο… Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης στην Αγγλία αποφάσισαν να δοκιμάσουν στο εργαστήριο το «φαινόμενο της μπίρας», σύμφωνα με το οποίο οι πιθανοί σύντροφοι μοιάζουν πιο ελκυστικοί μετά από λίγα ποτηράκια.
Έδειξαν φωτογραφίες αντρών και γυναικών σε συμμετέχοντες και από τα δύο φύλα, ζητώντας τους να αξιολογήσουν την ομορφιά σε μια κλίμακα από το ένα ως το επτά. Στους μισούς συμμετέχοντες προσέφεραν κάποιο ποτό. Οι υπό την επήρεια του αλκοόλ έκριναν τα πρόσωπα των φωτό κατά 25% πιο ελκυστικά σε σύγκριση με τους νηφάλιους.
Οι ερευνητές εξέταζαν στην πραγματικότητα το πώς η κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τις πιθανότητες σχέσεων χωρίς προφυλάξεις. Όμως στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ στην Αγγλία δημιούργησαν μια εξίσωση, για να εκτιμηθεί μαθηματικά το πώς επηρεάζεται η αισθητική κρίση μας για όσους γνωρίζουμε σε νυχτερινά κέντρα.
Οι παράγοντες που απαρτίζουν την εξίσωση είναι η ποσότητα αλκοόλ που καταναλώθηκε, ο φωτισμός και ο καπνός στο χώρο, η απόσταση από το σύντροφο και η οξύτητα της όρασης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι εκτός από το αλκοόλ παίζουν, φυσικά, ρόλο το ημίφως και η μυωπία. Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από μια εταιρεία φακών επαφής…
Οι ποιητές είναι σέξι
Η έρευνα εντάσσεται σε μελέτες για το ρόλο του χιούμορ στην ερωτική έλξη, ενός χαρακτηριστικού που όλοι αναζητάμε στο σύντροφό μας, καθώς θεωρείται ένδειξη δημιουργικότητας και ευφυΐας. Μιλώντας για δημιουργικότητα, σύμφωνα με μια έρευνα στο Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ Τάιν και του Ανοιχτού Πανεπιστημίου της Αγγλίας, οι ποιητές, οι ζωγράφοι και οι ροκ τραγουδιστές έχουν περισσότερη τύχη στον έρωτα.
Από τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν για περισσότερα από 400 άτομα, προέκυψε ότι οι «δημιουργικοί» τύποι είχαν τον υπερδιπλάσιο αριθμό συντρόφων σε σύγκριση με τους μη δημιουργικούς, καθώς θεωρούνται πιο γοητευτικοί και έλκουν την προσοχή.
Άχρηστες συσκέψεις
Είχατε ποτέ την εντύπωση ότι οι ώρες στη δουλειά θα ήταν καλύτερες, αν δεν χρειαζόταν να συμμετέχετε σε τόσες άσκοπες συσκέψεις; Την επόμενη φορά που θα σας φωνάξει ο διευθυντής, δείξτε του την έρευνα που πραγματοποίησαν οι ψυχολόγοι των Πανεπιστημίων της Μινεσότα και της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ. Διαπίστωσαν πως οι πολλές συσκέψεις επηρεάζουν τη διάθεση των υπαλλήλων.
Οι ερευνητές ζήτησαν από μια ομάδα εργαζομένων να σημειώνουν καθημερινά τον αριθμό και τη διάρκεια των συσκέψεων, και να εκτιμήσουν τη διάθεσή τους. Αποτέλεσμα; Όσο περισσότερες οι συσκέψεις, τόσο μεγαλύτερη η αίσθηση κόπωσης και φόρτου εργασίας.
Ενόχληση
Δεδομένου ότι σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες ξοδεύουμε ολοένα και περισσότερο χρόνο σε συσκέψεις, οι ερευνητές υπογραμμίζουν πως θα πρέπει να προσέχουμε τον αριθμό και την πραγματική αναγκαιότητά τους, γιατί μπορεί να αποτελέσουν παράγοντα ενόχλησης.
Και δεν ήταν οι μόνοι που ανέλυσαν επιστημονικά τις δυσλειτουργίες του γραφείου· ερευνητές από τα Πανεπιστήμια του Τίλμπουργκ στην Ολλανδία και της Μόσχας έβαλαν μερικά άτομα να εργαστούν σε ένα εικονικό γραφείο για δύο ημέρες και μελέτησαν τις ψυχολογικές επιδράσεις από τις συνεχείς παύσεις, καλώντας τους κατά διαστήματα στο τηλέφωνο. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι με τις πολλές παύσεις ο εργαζόμενος κουράζεται περισσότερο και επηρεάζεται αρνητικά η διάθεσή του.
Σεξ και βία
Υπάρχει και κάτι άλλο που τραβά την προσοχή μας και δεν μας επιτρέπει να παρατηρούμε ή να θυμόμαστε τα υπόλοιπα πράγματα, και μάλιστα είναι πάντα αποτελεσματικό: το σεξ… Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Αϊόβα στις ΗΠΑ διαπίστωσαν πως, όταν παρακολουθούμε τηλεοπτικά προγράμματα με σκηνές σεξ και βίας, θυμόμαστε λιγότερο τις διαφημίσεις.
Οι εξηγήσεις είναι δύο: αυτές οι σκηνές αποσπούν πλήρως την προσοχή μας ή διεγείρουν σκέψεις που έχουν σχέση με σεξ και βία, όχι με τα διαφημιζόμενα προϊόντα.
Η φτώχεια θέλει καλοπέραση
Πολλοί είναι πεπεισμένοι ότι τα χρήματα φέρνουν την ευτυχία (ή έστω τη συντηρούν). Η επιστήμη, όμως, σε αυτή την περίπτωση λέει όχι. Οι ερευνητές του Πανεπιστήμιου του Πρίνστον στις ΗΠΑ απέδειξαν ότι τα πλούτη δεν επηρεάζουν την «ευτυχία» και την ευζωία που νιώθουμε καθημερινά.
Οι ερευνητές ανέλυσαν τις εκτιμήσεις που παρείχαν οι συμμετέχοντες όχι για τη ζωή τους ως σύνολο αλλά για μεμονωμένες εμπειρίες. Τους ζητήθηκε να απαριθμήσουν τις εμπειρίες κάθε ημέρας, εκτιμώντας τα συναισθήματα που ένιωθαν. Τα άτομα με υψηλότερο εισόδημα εμφανίζονταν σχετικά ευχαριστημένα από τη ζωή τους, αλλά δεν περνούσαν απαραίτητα περισσότερο χρόνο σε δραστηριότητες που θεωρούσαν ευχάριστες, ούτε ήταν πιο «ευτυχισμένοι» στις εμπειρίες της καθημερινής ζωής.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου